“Μαθαίνω Ορθογραφία παίζοντας”: Ένα πολύτιμο βοήθημα για το παιδί

Με μεγάλη χαρά πληροφορήθηκα την κυκλοφόρηση του νέου βιβλίου της Ελένης Γκόρα με τίτλο “Μαθαίνω Ορθογραφία Παίζοντας”. Η Ελένη, παιδί της Μακεδονίας, ωστόσο γνωστή και στην Πάτρα για τα βιωματικά εργαστήρια Δημιουργικής Γραφής που έχει κατά καιρούς κάνει στην πόλη μας, επανέρχεται με ένα βιβλίο – βοήθημα ορθογραφίας για τον μικρό μαθητή και τη μικρή μαθήτρια.

Η Ελένη Γκόρα γεννήθηκε το 1988 στην Κοζάνη. Σπούδασε Κλασική Φιλολογία στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος (Master of Arts) στη Δημιουργική Γραφή και Υποψ. Διδάκτορας Δημιουργικής Γραφής στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Έχει εκδώσει επτά ηλεκτρονικά βιβλία: Ιστορίες στο κρεβάτι (Microstory, 2014), Τα Ιδιαίτερα – Θησαυρίσματα (24grammata, 2015), μαμά μου (24grammata,2015), Αυτό εδώ το σπίτι (24grammata, 2016), μέρες καραντίνας (elenigkora.gr, 2020), το κοπρόσκυλο (elenigkora.gr, 2021). Αρθρογραφεί στο περιοδικό της Δυτικής Μακεδονίας Together και διατηρεί την προσωπική σελίδα elenigkora.gr.

Στο βιβλίο “Μαθαίνω Ορθογραφία παίζοντας”, με ευφάνταστο τρόπο και παραδείγματα από την καθημερινότητα του παιδιού, εκφράσεις οικείες αλλά όχι πρόχειρες στην φαρέτρα των ερεθισμάτων, η Ελένη διδάσκει τον τρόπο της ορθής γραφής των λέξεων.

Το σύνηθες για τα παιδιά, το παιχνίδι, γίνεται ο κύριος τρόπος εκμάθησης, τόσο για εκείνα που αποτυπώνουν εύκολα, όσο και για εκείνα που χρειάζονται περισσότερα παραδείγματα για να αφομοιώσουν τη σωστή γραφή μιας λέξης. Σε 27 ενότητες – ασκήσεις εκμάθησης, όλοι οι κανόνες ορθογραφίας ξεδιπλώνονται αριστοτεχνικά.

Όπως η ίδια η συγγραφέας λέει, επιθυμία της είναι η έμπνευση των εκπαιδευτικών, η ένταξη του βιβλίου στις δημιουργικές δράσεις τους ή και η υλοποίηση εκπαιδευτικών εργαστηρίων επάνω στο βιβλίο – οδηγό. Επίσης, το βοήθημα μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί και στο σπίτι για εποικοδομητικές ώρες με τα παιδιά.

Στη δομή του, το βιβλίο ξεκινώντας από τον τονισμό των λέξεων, προχωρά στον διαχωρισμό του ουσιαστικού από το άρθρο του, σε αναγραμματισμούς, με τελικό στόχο την παρατηρητικότητα του παιδιού. Δίνει έμφαση στα στολίδια του λόγου, τα διαλυτικά, την χρήση τους, τις διφθόγγους αλλά και την εκμάθηση νέων λέξεων. Προχωρά στον διαχωρισμό και συνεπώς τις ορθογραφικές διαφορές ανάμεσα σε ουσιαστικά, ρήματα και επίθετα, τις λέξεις με ένα ή δύο ίδια σύμφωνα και όλα αυτά μέσα από τραγούδια, παιχνίδια, μαγειρικές, χειροτεχνίες.

Τα παιδιά αφήνουν την φαντασία τους ελεύθερη, φτιάχνοντας τις δικές τους ιστορίες, διασκεδάζοντας με γρίφους, μαθαίνοντας το χαϊκού, διακρίνοντας τους χρόνους, τα γένη, τις “ιδιοτροπίες” κάποιων λέξεων. Μαθαίνουν παίζοντας ορθογραφία!

Πολύτιμο βοήθημα για το παιδί, ώστε να μη μείνει πίσω στην εξέλιξή του. Η κατάκτηση των κανόνων ορθογραφίας, συμβάλει σημαντικά στην ευχέρεια και την απρόσκοπτη ροή του λόγου που θα το ακολουθούν σε όλη του τη ζωή.

 

 

Σοφία Καυκοπούλου

 

Πηγή: patrasisyou.gr

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *