Το ξόρκι της Μεριντιάνα: Ένα αστυνομικό θρίλερ θρησκείας και μαγείας

 

Α ε η ι ο υ ω […]

Καταβάτω, Αδερφή. Καταβάτω, Μεριντιάνα, Καταβάτω, Αδερφή του αστέρος Ραφάν.

 

Ο πολυπράγμων Νίκος Δεληβοριάς συστήνεται για ακόμη μία φορά στον κόσμο των τεχνών με το μυθιστόρημά του “Το ξόρκι της Μεριντιάνα”, που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Αγγελάκη. 

“Ένα βιβλίο σπάνιο και πολύτιμο του 1470. Ένα βιβλίο μαγείας. Μέσα στο βιβλίο, λέει τώρα σιγά, υπάρχει ένας πάπυρος. Με την επίκληση του Εωσφόρου για τη Μεριντιάνα. Για την καλή δαιμόνισσα. Για την υποταγή της. Για την υποταγή όλων των γυναικών.”

“Το ξόρκι της Μεριντιάνα” είναι ένα αστυνομικό θρίλερ, που πλέκει τη θρησκεία και τη μαγεία για να στήσει την πλοκή της ιστορίας και να καθηλώσει τους αναγνώστες με τα καταιγιστικά σκηνικά δράσης και ανθρωποκυνηγητού.

“Από μακριά ακούστηκαν σειρήνες. Οι τρεις άντρες έτρεξαν στα αυτοκίνητά τους βρίζοντας στα Ρωσικά κι έφυγαν βιαστικά”.

Η ιστορία ξεκινάει με τον Ανδρέα Αρχοντουλάκη, έναν έμπορο παλιών βιβλίων, ο οποίος με το που αποκτά ένα σπάνιο και πολύτιμο βιβλίο μαγείας, βρίσκεται δολοφονημένος στο σπίτι του με το κρανίο του διαλυμένο.

“Προσπάθησε ν’ αντισταθεί, προσπάθησε να δει το πρόσωπο του άντρα που τον έπνιγε, μα δεν τα κατάφερε. Πήρε τα χέρια του από τον λαιμό κι έκανε μια προσπάθεια να τον σπρώξει. Να τον διώξει από πάνω του. Μοιραίο λάθος. Άφησε ένα βογκητό κι έπεσε. Τα μάτια έμειναν ανοιχτά. Η γλώσσα κρεμασμένη έξω. Το πρόσωπο από κόκκινο, είχε γίνει μπλαβέ.”

Η υπόθεση φτάνει στα χέρια της Αστυνομίας και ο Νίκος Ευσταθίου, υπαστυνόμος Α’ αναλαμβάνει να τη διαχειριστεί. Λόγω επαγγελματικής ευσυνειδησίας και βαθύτερης επιθυμίας για ανέλιξη, αποφασίζει να πέσει με τα μούτρα, παρότι ο ανώτερός του ο Γιάννης Σημαιοφορίδης, έμπειρος αστυνομικός και πρώην στέλεχος της Αντιτρομοκρατικής, του τονίζει ότι είναι ολοφάνερα μία απόπειρα ληστείας, που κατέληξε σε φόνο.

“Κρατάς την υπόθεση κάνα-δυο βδομάδες στο ψυγείο, υπαστυνόμε, και μετά τη στέλνεις καευθείαν για αρχείο. Την καθαρίστρια που τον βρήκε, την έχουν πάει στο τοπικό Αστυνομικό Τμήμα. Εκεί θα την ανακρίνουν. Άντε, παλικάρι μου, να τελειώνουμε.”

Όταν λίγες μέρες μετά διαπράττονται και άλλοι φόνοι και μετά από λίγο καιρό μια απόπειρα δολοφονίας και ένας βιασμός εις βάρος δύο γυναικών, τότε ο υπαστυνόμος Ευσταθίου επιβεβαιώνεται ότι η υπόθεση δεν είναι απλή.

“2-5 τη νύχτα, σκέφτεται ο Ευσταθίου. Κι ο Αρχοντουλάκης 2-5 τη νύχτα. Ο ένας πίσω από τον άλλο. Μήπως σε λίγο θα του φέρνανε και τρίτο πτώμα; Να τριτώσει το κακό; Έφτυσε στο πλάι. Στον κόρφο του.”

Ανώτεροι θρησκευτικοί άρχοντες, εξέχοντα πολιτικά πρόσωπα, δημοσιογράφοι, μέντιουμ, αρχαιοκάπηλοι και πρόσωπα πέραν κάθε υποψίας βρίσκονται όλοι μπλεγμένοι σε έναν κύκλο θανάτου, που φαίνεται να μην έχει τέλος.

“Απόκειται μοι η τιμωρία, ην αποδώσει μοι Κύριος εν εκείνη τη ημέρα”.

Ερωτικά τρίγωνα, μίση, πάθη, οιδιπόδεια συμπλέγματα και μια αγάπη που ανθίζει ανάμεσα σε δύο ανθρώπους διαφορετικής εθνικότητας και φυλής είναι στοιχεία που συνθέτουν αυτό το πολυεπίπεδο μυθιστόρημα που θέλει να  εξυμνήσει τη γυναίκα ως πανάρχαια δύναμη ζωής.

“Βοήθησέ με σε παρακαλώ, ακούει πάλι τη φωνή της Άννας καθώς φεύγει. Σαν γυναίκα προς γυναίκα”.

“Το ξόρκι της Μεριντιάνα” αποκαλύπτει στους αναγνώστες την επίδραση που ασκεί η μαγεία και η θρησκεία στους ανθρώπους και τους καλεί να μυηθούν στην εξουσιαστική γοητεία του μεταφυσικού στη σύγχρονη πραγματικότητα κάνοντας ένα ταξίδι στις πιο παράξενες χώρες της ψυχής καβάλα σε είκοσι δύο καμήλες, τα Μεγάλα Αρκάνα ή Μεγάλα Μυστήρια, της τράπουλας Ταρώ.

 

 

 

Μπισμιλαχί αλ ραχμάν, αλ ραχίμ!*

Ελένη Γκόρα

 

 

 


*μτφρ.: Στο όνομα του Αλλάχ του μεγαλοδύναμου, του φιλεύσπαχνου.
Αυτή τη φράση λένε οι Άραβες όταν ξεκινούν ένα ταξίδι.

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *