Google PlusFacebookTwitter

Χαρμολύπη

on Ιαν 19, 2020 in Φιλοξενούμενοι | 0 comments

Share On GoogleShare On FacebookShare On Twitter

 

Δημιουργική δραστηριότητα

Τίτλος: Χαρμολύπη

Θέμα: Δημιουργική δραστηριότητα

Ηλικία: 7-12 (ετών)

Διάρκεια δραστηριότητας: 60 λεπτά

Υλικά: κόλλες Α4, μολύβια, σβήστρες, μαρκαδόρους, λάπτοπ ή κινητό για τη μουσική

 

Σύντομη περιγραφή

Περιεχόμενο: Τα παιδιά εκφράζουν τα συναισθήματά τους.

 

Αναλυτική περιγραφή

Ο εκπαιδευτικός ανακοινώνει στα παιδιά ότι αυτήν τη φορά θα δουλέψουν με τα συναισθήματα.

Πιο συγκεκριμένα, ο εκπαιδευτικός εξηγεί ότι πρόκειται να εξερευνήσουν τα συναισθήματα της χαράς και της λύπης. Πότε νιώθουν χαρά; Πώς αισθάνονται; Τι είναι αυτο που τα κάνει να είναι χαρούμενα; Γιατί συμβαίνει αυτό; Σε ποιο πράγμα οφείλουν αυτήν τους τη διαθέση; Και αντίθετα.  Πότε νιώθουν λύπη; Πώς αισθάνονται; Τι είναι αυτό που τα κάνει να είναι λυπημένα; Γιατί συμβαίνει αυτό; Σε ποιο πράγμα οφείλουν αυτήν τους τη διαθέση;

Αφού ο εκπαιδευτικός θέσει τα παραπάνω ερωτήματα, μοιράζει στο κάθε παιδί από μία κόλλα Α4. Στη συνέχεια, λέει να διπλώσουν τη σελίδα στη μέση. Στη μισή σελίδα θα πρέπει να απαντήσουν μέσα σε δέκα με δεκαπέντε λεπτά στις ερωτήσεις που τους τέθηκαν για το συναίσθημα της χαράς και στην άλλη μισή για το συναίσθημα της λύπης.

Μόλις, απαντήσουν στα ερωτήματα ο εκπαιδευτικός ζητά από τα παιδιά να ζωγραφίσουν στην άλλη πλευρά της σελίδας την έκφρασή τους όταν είναι χαρούμενα και στην άλλη μισή όταν είναι λυπημένα. Για τη ζωγραφική τους δίνει άλλα δέκα λεπτά.

Έπειτα, ο εκπαιδευτικός βάζει μουσική. Ένα χαρούμενο και ένα λυπητερό κομμάτι. Τα παιδιά με την παρότρυνση του εκπαιδευτικού σηκώνονται κι αρχίζουν να χορεύουν, όπως αισθάνονται. Όταν η μουσική τελειώσει, τα αφήνει να ξεκουραστούν και να πάρουν μερικές ανάσες.

Τέλος, ο εκπαιδευτικός ζητάει από τα παιδιά να παρουσιάσουν αυτά από τα έγραψαν. Ένα ένα παιδί σηκώνεται και διαβάζει τι απάντησε στις ερωτήσεις, δείχνει τι ζωγράφισε και προσπαθεί να κάνει την ανάλογη έκφραση στο πρόσωπό του. Επιστρέφει στη θέση του κάνοντας μία χορευτική κίνηση, την οποία μιμούνται τα υπόλοιπα παιδιά.

Ο εκπαιδευτικός ενθαρρύνει την κάθε προσπάθεια, επαινεί και χειροκροτάει.

 

Αναμενόμενα αποτελέσματα

Με τη δημιουργική αυτή δραστηριότητα τα παιδιά:

-γράφουν

-εκφράζονται

-ξεχωρίζουν σκέψεις, εικόνες, λόγια και πράξεις

-αποκτούν αυτογνωσία

-ασκούν αυτοκριτική

 

 

 

Για τη δραστηριότητα αυτή συνεργάστηκαν: Ιωάννα Μαργαρίτη,

Αγγελική Παπαδοπούλου, Εύη Κατσίκα, Κική Κιτσοπούλου.

Submit a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *