Δημιουργική δραστηριότητα

Τίτλος: Το κοριτσάκι με τα σπίρτα αλλιώς

Θέμα: Δημιουργική δραστηριότητα

Ηλικία: 7-8 (ετών)

Διάρκεια δραστηριότητας: 60 λεπτά

Υλικά: βιβλίο “Το κοριτσάκι με τα σπίρτα”

 

Σύντομη περιγραφή

Περιεχόμενο: Τα παιδιά δοκιμάζουν να αλλάξουν το τέλος ενός παραμυθιού.

 

Αναλυτική περιγραφή

Ο εκπαιδευτικός ανακοινώνει στα παιδιά ότι αυτήν τη φορά θα διαβάσουν ένα κλασικό παραμύθι και συγκεκριμένα “Το κοριτσάκι με τα σπίρτα”.

Ο εκπαιδευτικός δημιουργεί στην τάξη μία γωνιά ανάγνωσης, η οποία έχει μία βιβλιοθήκη, ένα χαλί ή και μαξιλάρες. Στη γωνιά αυτή ο εκπαιδευτικός καλεί τα παιδιά να έρθουν να κάτσουν σε μία άνετη και βολική θέση, έτσι ώστε να μπορούν να απολαύσουν την ανάγνωση του βιβλίου.

Μόλις τα παιδιά τακτοποιηθούν, ο εκπαιδευτικός δίνει το παράγγελμα: “Κόκκινη κλωστή δεμένη/στην ανέμη τυλιγμένη/δώστης κλώτσο να γυρίσει/παραμύθι ν΄αρχινίσει. Αφού τα παιδιά το επαναλάβουν αυτό τρεις φορές, τότε ο εκπαιδευτικός είναι έτοιμος να ξεκινήσει την ανάγνωση του παραμυθιού.

Τα παιδιά ακούνε με προσοχή το παραμύθι, γιατί κατά τη διάρκεια της αφήγησης πρέπει να συμμετέχουν μιμούμενα ήχους, κινήσεις, λόγια ή φράσεις.

Όταν ο εκπαιδευτικός τελειώσει με την αφήγηση ή την ανάγνωση του παραμυθιού, ζητάει από τα παιδιά να γίνουν τώρα αυτά συγγραφείς. Για να το καταφέρουν αυτό θα πρέπει να αλλάξουν το τέλος του παραμυθιού και να βρουν ένα άλλο.

Ένα ένα παιδί με τη σειρά απαντάει στις ακόλουθες ερωτήσεις του εκπαιδευτικού:

-Επειδή αυτό το τέλος, που μόλις διαβάσαμε με κάνει να στεναχωριέμαι, θα μπορούσατε σας παρακαλώ να σκεφτείτε ένα αίσιο τέλος;

-Τώρα θα ήθελα να προσπαθήσετε να βρειτε το πιο περίεργο ή και το πιο απρόσμενο τέλος, που σας έρχεται πρώτο στο μυαλό! Θέλω να με εντυπωσιάσετε! Θέλω οι ιδέες σας να με κάνουν να πέσω κάτω. Αφήστε τη φαντασία σας ελεύθερη και ξεκινήστε…

-Πολύ ωραία τα πάτε μέχρι εδώ! Μπράβο, νιώθω περηφάνια για εσάς! Τι λέτε; Μήπως ήρθε η ώρα να γελάσουμε λίγο; Για σκεφτείτε, για σκεφτείτε ένα αστείο τέλος.

-Με κάνατε να γελάσω με την ψυχή μου! Συγχαρητήρια! Έχετε λίγες δυνάμεις ακόμα; Νομίζω ότι έχετε πολλές…Λοιπόν, τι θα λέγατε να δημιουργούσαμε κι ένα ρομαντικό τέλος;

 

*Σημείωση: Με την ολοκλήρωση κάθε απάντησης ο εκπαιδευτικός επιβραβεύει την οποιαδήποτε προσπάθεια. Σε περίπτωση που το παιδί διστάζει να απαντήσει, ο εκπαιδευτικός προσπαθεί να το ενθαρρύνει και να το βοηθήσει. Επειδή, υπάρχει ο κίνδυνος το κάθε παιδί να επαναλαμβάνει ό,τι άκουσε από το προηγούμενο, ο εκπαιδευτικός δίνει επιπλεόν χρόνο και υπενθυμίζει ότι η απάντηση αυτή ειπώθηκε και καλό θα ήταν να ακουστεί μία καινούρια ιδέα.

 

Αναμενόμενα αποτελέσματα

Με τη δημιουργική αυτή δραστηριότητα τα παιδιά:

-δουλεύουν ομαδικά

-συμμετέχουν

-παράγουν καινούριες ιδέες

-πειραμτίζονται

 

 

 

 

 

Για τη δραστηριότητα αυτή συνεργάστηκαν: Ελένη Κιτσοπούλου, Λητώ Μουντζουρίδου,

Νεφέλη Μουντζουρίδου, Γεωργία Μπαντώλα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *