Η πειθώ στη διαφήμιση
Αν δίδασκα σήμερα την πειθώ στη διαφήμιση στην Γ’ Λυκείου, θα έπαιρνα ως παράδειγμα αυτή τη διαφήμιση, που έπεσα μόλις πάνω της.
Ως προς τις τεχνικές που αξιοποιεί:
*Στο συνειρμό ιδεών με φαντάζομαι να τρέχω μέσα στη βροχή και να πατάω σε ξεκολλημένα πλακάκια πεζοδρομίων.
*Στην αναλυτική περιγραφή του προϊόντος αν δεν είχα εικόνα, θα έλεγα άνετο φαίνεται.
*Στην επίκληση στην αυθεντία είναι δοκιμασμένη η εταιρεία.
*Στην επίκληση στο συναίσθημα με την προστακτική βιάσου με κάνει από τη μια να γελάω και από την άλλη να αγχώνομαι.
*Στην επίκληση στη λογική ότι εξοικονομώ μόλις 31 ευρώ, θα έλεγα ότι σιγά το κέρδος. Δεν είναι καν 50%!
*Στον αξιολογικό χαρακτηρισμό ότι είναι εξαντλημένο πάλι με χάνει ως καταναλωτικό κοινό. Δεν με πείθει.
Μια πετυχημένη διαφήμιση πρέπει να συνδυάζει εικόνα, λόγο και ίσως και μουσική. Και αυτή η εικόνα εμένα με απωθεί. Μου θυμίζει τα παλιά μου αθλητικά που είναι είτε για πλύσιμο είτε για πέταμα. Ωστόσο, μου τράβηξε την προσοχή. Κι ίσως στρατηγικά να προσελκύει άλλους πελάτες που θέλουν να κάνουν ότι τρέχουν!
Δείτε και πείτε μου! Εσείς θα τα αγοράζατε;